Drew Houston sa rozhodol založiť vlastnú firmu, aby ňou vyriešil jeden z najčastejších problémov mileniálov. Ako študent totiž aj on pravidelne strácal USB kľúče s dôležitými informáciami. V roku 2007, vo veku 24 rokov, mu pohár trpezlivosti pretiekol, a tak sa rozhodol vytvoriť cloudovú platformu na ukladanie dát. V tom čase slúžila iba na jeho súkromné účely, no neskôr sa stala základom pre spoločnosť Dropbox. „Začal som podnikať z dôvodu osobnej frustrácie,“ priznal D. Houston. Jeho firma má v súčasnosti trhovú hodnotu 9,62 miliardy dolárov.

Podľa podnikateľa bola popularizácia cloudového úložiska dvojsečná zbraň. Spolu s popularitou totiž firme rástla aj konkurencia. Podobné produkty totiž na trh postupne uvádzali aj giganti ako Apple, Microsoft a Google. Do roku 2015 začali platformy Facebook, Snapchat a Instagram poskytovať niektoré z kľúčových služieb Dropboxu na zdieľanie súborov zadarmo. „Úplne nám to zničilo obchodný model. Ešte horšie bolo, že sa to dalo ľahko predvídať,“ citoval D. Houstona portál CNBC.

Aby si poradil s konkurenciou, začal podnikateľ čítať knihy o biznise. Dospel k záveru, že nemá zmysel sústrediť sa na veci, ktoré nemôže ovplyvniť. Činnosť konkurencie spadala práve do tejto kategórie. D. Houston sa rozhodol zmeniť statégiu a v roku 2015 Dropbox spustil úložisko Magic Pocket, ktoré používateľom umožňuje nahrávať a ukladať oveľa väčšie súbory. Firma si tým získala novú konkurenčnú výhodu. D. Houston si z tejto skúsenosti odniesol jedno ponaučenie: Bez silnej konkurencie by sa Dropbox možno nikdy nedostal tak ďaleko ako dnes.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Ničnerobením za rok zarobil takmer 80-tisíc eur. Klienti si cenu za jeho služby určujú sami