Spoločnosť v piatok informovala, že už požiadala správcu železničnej infraštruktúry - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) o zavedenie vlakov IC 1003 z Prahy až do Košíc a IC 1010 z Košíc do Prahy v skoršom termíne. Vlaky RegioJet mali na tejto trase začať jazdiť pôvodne 14. decembra, keď začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy 2014/2015.

"RegioJet mal voľné vlakové vozne, a preto sme sa rozhodli, že vyjdeme skôr," povedal Radim Jančura, majiteľ holdingu Student Agency, ktorého súčasťou je aj RegioJet. "Na Slovensku pôjdeme zrejme zatiaľ pomalšie než od decembra," uviedol.

Vlak má cestu z Prahy do Košíc podľa plánu zvládnuť za 8 hodín 52 minút a späť za 8 hodín 42 minút. Plánovaný odjazd z Prahy je o 7:24 a príjazd do Košíc o 16:36, resp. odjazd z Košíc o 7:24 a príjazd do Prahy o 16:16. 

Cesta vlakom na úseku z Prahy do Tatier bude podľa RegioJet stáť od deväť eur. "Oproti súčasnému cestovnému Českých dráh ide o polovičnú cenu. Ide o rovnakú cenu ako na ceste z Prahy do Žiliny," dodal Jančura. Dopravca uviedol, že vo vlakoch z Prahy do Košíc a späť bude poskytovať tradične nadštandardný servis. Cestujúci v každom vozni budú mať k dispozícii stevarda, respektíve stevardku.

RegioJet informoval, že vo vlakoch IC na trati Praha - Ostrava - Žilina v minulom roku prepravil o 30 percent viac cestujúcich ako rok predtým, ich presný počet neuviedol. Vlakové súpravy majú priemerne osem vozňov a od marca tohto roku je v jednom vozni veľký priestor pre deti.

Český súkromný vlakový dopravca Leo Express plánuje predĺžiť vlakové spojenie Praha - Ostrava do Košíc v polovici decembra. České dráhy na trati z Prahy do Košíc zas plánujú znovu sprevádzkovať expresné vlaky Pendolino spolu so Železničnou spoločnosťou Slovensko.

RegioJet vo štvrtok tiež informoval, že by chcel sám prevádzkovať celú trať Bratislava - Košice, na ktorej má v súčasnosti monopol ŽSSK. Pre štát by to malo byť výhodné kvôli nižšej cene. Viac informácií.