Slovensko bude mať nový zákon na ochranu spotrebiteľov. Návrh tejto legislatívy predložený Ministerstvom hospodárstva SR prináša nové požiadavky pri zmluvách uzatváraných na diaľku v súvislosti s digitalizáciou, ale aj nové informačné povinnosti prevádzkovateľov online trhov, stanovenie podmienok kompatibility a interoperability digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, či zavedenie novej regulácie označovania cien pri znižovaní ceny. Vyplýva to materiálu, ktorý v piatok schválila vláda.

Návrh, ktorý má po schválení Národnou radou SR od 1. augusta nahradiť aktuálne platný zákon o ochrane spotrebiteľa, má podľa rezortu hospodárstva zjednotiť a modernizovať právnu úpravu v oblasti ochrany spotrebiteľa a transponovať viaceré smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ. Okrem zavedení nových povinností mnohé vypúšťa. Ide najmä o najmä povinnosti, ktoré nemajú základ v práve EÚ. Upúšťa napríklad od povinnosti vypracovať odborné posúdenia pri reklamáciách výrobkov, poskytovať potvrdenie o vybavení reklamácie či ohlasovať zrušenie prevádzkarne obci.

Zákon súčasne posilňuje preventívne a výchovné pôsobenie, keď zavádza nové inštitúty umožňujúce zníženie alebo odpustenie sankcie, ak obchodník prijme zodpovednosť za svoje protiprávne konanie, ukončí porušovanie právnych predpisov, odstráni následky svojho konania a odškodní spotrebiteľov, ktorých práva boli porušené. „Súčasne sa v základných predpisoch z oblasti ochrany spotrebiteľa revidujú sankčné ustanovenia tak, aby sa pri ukladaní pokuty zohľadňoval obrat obchodníka, a ukladané sankcie tak mohli byť spravodlivejšie a proporcionálnejšie s pozitívnym vplyvom predovšetkým na malé a stredné podniky,“ dodal rezort hospodárstva v predkladacej správe.

Ďalšie dôležité správy

Supermarket,Aisle,With,Empty,Red,Shopping,Cart.
Neprehliadnite

Spotrebitelia v eurozóne stále predpokladajú recesiu ekonomiky, pri inflácii sú optimistickí