Prepojenie týchto rýchlostných ciest je podľa ministerstva dopravy súčasťou severojužného prepojenia TEN-T (Transeurópska dopravná sieť) medzi Poľskom a Maďarskom a zároveň je súčasťou cesty Via Carpatia.
„Jeho realizáciou sa vytvorí kapacitné cestné spojenie na tomto významnom tranzitnom ťahu, zvýši sa bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a zníži sa záťaž obyvateľstva negatívnymi vplyvmi z dopravy,“ vymenovalo ministerstvo.
Vybudovanie celého ťahu Via Carpatia pozdĺž východnej hranice Európskej únie umožní podľa rezortu priame cestné spojenie Baltického mora s Čiernym morom, rozvoj hospodárskej spolupráce a turizmu zúčastnených krajín a najmä rozvoj menej rozvinutých regiónov z dôvodu chýbajúcej infraštruktúry.
Druhou schválenou dohodou medzi Slovenskom a Poľskom je dohoda o výstavbe cestného hraničného mosta cez rieku Jelešňa medzi obcami Trstená a Chyžné na slovensko-poľskej štátnej hranici.
Z protokolu zo spoločnej prehliadky hraničného mosta cez rieku Jelešňa medzi obcami Trstená a Chyžné na slovensko-poľskej štátnej hranici totiž podľa ministerstva dopravy vyplynulo, že súčasný most je v nevyhovujúcom stave. Nie je ho pritom možné opraviť, ale len rozobrať a postaviť na tom istom mieste nový most.
Nový hraničný cestný most by mal mať podľa rezortu parametre umožňujúce dopravu osobných a nákladných áut bez obmedzenia. „Výstavbou mosta sa zvýši bezpečnosť cestnej premávky a zároveň sa bude minimalizovať hrozba uzavretia hraničného priechodu pre medzinárodnú cestnú dopravu,“ dodal rezort dopravy.