Reťazec rýchleho občerstvenia tak nasleduje svojich amerických rivalov Burger King, KFC a Starbucks. O takmer deväťdesiatmiliónový Vietnam, ktorý si stále veľa Američanov spája s nepopulárnou vojnou, sa však teraz McDonald's zaujíma, pretože v krajine sa formuje bohatá stredná trieda.

Na otvorenie pobočky sa v sobotu prišli pozrieť stovky ľudí. „Mám rád rýchle občerstvenie. Vietnamské jedlo mi nechutí, nemám rád rybiu omáčku,“ prezradil 25-ročný Nguye Hoang Long, ktorý si kúpil klasický hamburger Big Mac.

Ten vo vietnamskej pobočke stojí 2,85 dolára (2,10 eura), kým miska tradičnej polievky pho je v ponuke za 1,5 dolára (1,10 eura). Na porovnanie, priemerný ročný príjem na Vietnamca je vyše 1 500 dolárov (viac ako 1 100 eur).

Známe americké značky, akou je napríklad Coca-Cola, sa kedysi dali v nekomunistickom Južnom Vietname bežne zohnať. Z krajiny sa ale rovnako ako americké jednotky stiahli. Juh krajiny v roku 1975 dobyla komunistická armáda.