Southend je piatym letiskom v londýnskej aglomerácii, kam sa začalo tento týždeň lietať z Viedne, Prahy i Budapešti. V porovnaní s veľkými medzinárodnými letiskami Heathrow či Gatwick, lowcostovým a charterovým Stanstedom a Lutonom a letiskom City v bývalých dokoch na Temži päť kilometrov od centra britskej metropoly, je však iba trpaslík. Ročne ním prejde len necelých 900 tisíc cestujúcich.
Z každého zo susedných hlavných miest začali do Southendu lietať britské regionálne aerolínie Flybe. Zatiaľ iba trikrát týždenne a aj to nie vlastnými lietadlami. Používajú 115-miestny brazílsky Embraer 195 od britskej spoločnosti Stobart Air, ktorá má síce osemnásť lietadiel, ale sa špecializuje na lety pre iných dopravcov. Koncom mája začne lietať aj do Dubrovníka a Zadaru v Chorvátsku.
Nové linky majú slúžiť turistom aj pasažierom na pracovných cestách. Letisko je síce najvzdialenejším – až 58 kilometrov od centra Londýna - ale dopravca upozorňuje na jeho veľkú prednosť. Cestujúci netratí čas putovaním po obrovských termináloch, k výdajniam batožín a dlhou cestou k hromadnej doprave, taxíkom alebo požičovniam áut. Pár minút po pristátí je už peši pred terminálom na zástavke vlaku, ktorý jazdí osemkrát za hodinu do Londýna.
Šesť letísk Londýn potrebuje, pretože je najrušnejšou európskou leteckou križovatkou a najdôležitejším cieľom cestujúcich zo stredoeurópskych krajín. Iba z Viedne tam na päť letísk lieta päť spoločností deväťdesiatkrát týždenne a ročne to je vyše šesťstotisíc pasažierov. Navyše okrem Viedne sa do Londýna lieta z troch ďalších rakúskych letísk, z troch českých, ku ktorým pribudnú na jeseň Pardubice, z troch slovenských a z Maďarska z dvoch letísk a záujem je aj v Győri.