Tradícia obdarovávania je v dnešnej spoločnosti pevne zakorenená a má viacero aspektov. Cieľom darčeka je, samozrejme, v prvom rade obdarovaného potešiť. Vedomie, že naňho niekto myslí, je späté s pozitívnymi myšlienkami. Dávanie darov tak zároveň posilňuje medziľudské vzťahy a môže pomáhať v budovaní lojality.

Obdarovanie je krok správnym smerom

Ak sa rozhodnete klientov či zamestnancov obdarovať, ide o krok správnym smerom. Čo však môže predstavovať problém, je samotný výber vhodného darčeka. Mal by dať najavo, že si človeka ceníte, a zároveň by malo ísť o vec, ktorá poteší viacero rôznych ľudí. A to je vždy problém.

Zväčša sa neoplatí využívať firemné predmety – ak, samozrejme, nejde o štýlové vychytávky, ktoré ste dali pripraviť na tento účel. Obľúbeným darom býva víno, vianočné pečivo či power banka. Problém je, že sa často opakujú, a tak sa stane, že abstinent dostane ďalšiu fľašu alkoholu alebo si dá do zásuvky tretiu power banku. Ak chcete, aby každý dostal to, čo ho poteší, vhodným riešením je napríklad darčeková karta.

Darčekovými kartami si robíme radosť

Nemusíte sa pritom obávať, že by ste takýmto darom niekomu neurobili radosť. Americkí výskumníci Chelsea Helionová a Thomas Gilovich sa zamerali na správanie ľudí, ktorí dostali darčekovú kartu, a tých, ktorí dostali peniaze. Predpoklad, že obdarovaní rovnako použijú hotovosť aj poukážku, sa nepotvrdil. Naopak, darčekovú kartu častejšie využili na kúpu luxusnejších predmetov, ktoré im priniesli potešenie. Cítili totiž pri jej použití menší pocit viny, ako keby míňali na luxusný tovar peniaze.

Zistenie vedcov potvrdzuje aj skúsenosť Emy, ktorej darovala voucher pred dvomi rokmi jej nadriadená. „Dostala som kartu na 100 eur a kúpila som si za ňu drahšiu kabelku, ako by som za normálnych okolností zvažovala. Práve vďaka poukážke som si ju mohla dovoliť. Keď si ju beriem, často si na svoju šéfku v dobrom spomeniem.“

Akú vybrať?

Takmer každý obchod ponúka svoju vlastnú darčekovú kartu a aj pri daroch platí, koľko ľudí, toľko chutí. Niekto má rád originálnu kozmetiku alebo parfum, iný dobrú knihu či kvalitnú kávu. Karta, ktorá platí len v jednom obchode, tak nemusí byť to pravé, pretože výrazne obmedzuje výber a človek si nakoniec vyberie niečo, po čom ani netúžil.

Lepšou voľbou je darčeková karta, ktorá platí v rôznorodých obchodoch a prevádzkach, a tak dáva väčšiu voľnosť v tom, na čo ju človek využije. Presne tak funguje aj darčeková karta nákupného centra Bory Mall.

Tip pre vás: Darčeková karta Bory Mall

Darčeková karta Bory Mall je platobná karta s predplateným kreditom. Ten môžete nabiť v sumách od 10 do 250 eur. Dá sa s ňou nakupovať v akomkoľvek obchode Bory Mall označenom nálepkou – spolu ide o viac ako 160 prevádzok.

Obdarovaný sa tak môže potešiť kozmetikou z DM drogerie markt, parfumom z Fann, knihou z Panta Rhei, obľúbenými dobrotami z Billy alebo napríklad elektronikou z predajní NAY či Samsung. Milovníci zážitkov zas ocenia možnosť ísť do kina Cinemax či si pochutnať na jedle v reštauráciách alebo vo food courte.

Obdarovaný môže nakupovať, koľkokrát chce, až kým kredit neminie, pričom karta platí až jeden rok. Bonusom je ekologický materiál, z ktorého je vyrobená. BIO PVC je lepšie rozložiteľný a zároveň lepšie recyklovateľný ako bežný plast.

VIAC O BORY MALL DARČEKOVEJ KARTE

Ilustračné foto
Zdroj: BoryMall
Ilustračné foto