Americká telekomunikačná spoločnosť AT&T v rámci transakcie za 43 miliárd dolárov oddelí svoju mediálnu súčasť WarnerMedia do samostatnej firmy a tú spojí s firmou Discovery.
Novovytvorená spoločnosť ponesie názov Warner Bros. Discovery.
Spojením WarnerMedia a Discovery vznikne mediálny podnik, ktorý bude schopný konkurovať aj firmám Netflix a Walt Disney.
Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport alebo Animal Planet.
AT&T po odčlení svojho mediálneho biznisu zároveň skreše o takmer polovicu osem percentnú dividendu, čím bude reflektovať zníženie veľkosti firmy.
Súčasní akcionári AT&T získajú 70-percentný podiel v novej spoločnosti.
Zmena po štyroch rokoch
Dohoda o vyčlenení WarnerMedia od telekomunikačného giganta AT&T do samostatnej firmy bola oznámená minulý rok, finančné podrobnosti ale boli zverejnené až teraz. Transakcia by mala byť dokončená v druhom štvrťroku tohto roka. Po štyroch rokoch sa teda firma zbaví svojho mediálneho biznisu.
AT&T v roku 2018 kúpila mediálny konglomerát Time Warner za 85 miliárd dolárov. Akvizíciou sa snažila vytvoriť mediálny a telekomunikačný gigant, ktorý by kombinoval vytváranie mediálneho obsahu a jeho distribúciu.
Vysoké náklady
To sa ukázalo ako nákladná stratégia, pretože firma sa súčasne snažila rozšíriť bezdrôtové služby novej generácie 5G sietí . AT&T sa kvôli svojim ambíciám výrazne zadĺžila.
Transakcia má vysoké zadlženie AT&T pomôcť znížiť a zároveň sa špecializovať už len v telekomunikačnom biznise.
Vo štvrtom štvrťroku 2021 čistý dlh firmy predstavoval 156,2 miliardy dolárov. V tomto roku AT&T plánuje kapitálové výdavky 20 miliárd dolárov – investovať chce hlavne do širokopásmových internetových služieb a bezdrôtových sietí 5G.