To, že je online priestor zaplavený dezinformáciami, nie je žiadna novinka. Pred niekoľkými mesiacmi vyrukoval Brusel s dôkazmi, ktoré potvrdzujú, že Rusko na sociálnych sieťach spustilo dezinformačnú kampaň pred voľbami do europarlamentu. Ruská dezinformačná kampaň mala byť zameraná na zníženie volebnej účasti a taktiež na ovplyvňovanie preferencií voličov v sporných otázkach, akými sú migrácia či náboženské vyznanie.
Na margo týchto zistení v tej dobe Facebook reagoval tvrdením, že jeho boj s dezinformáciami je dlhodobý. Stratégia tejto sociálnej siete má spočívať v propagovaní kvalitnej žurnalistiky a spravodajskej gramotnosti. Tvrdší boj proti politickej reklame nedávno spustila sociálna sieť Twitter. Facebook však zatiaľ neprešiel od slov ku konkrétnym činom a správnosť faktov v politickej reklame sa zatiaľ overovať nechystá, čo zdôvodňuje slobodou slova.
Ruské experimenty v Afrike
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?