Informácie boli vždy veľmi cenné. Nikto sa azda nečuduje, že sa s nimi aktívne obchoduje. Firmy dokážu na základe dát vyhodnotiť správanie používateľov. Môžu im ponúknuť produkty, ktoré by sa im mohli práve hodiť.
Spoločnosti, ktoré tieto dáta zbierajú, používateľov ubezpečujú, že nikomu nepredajú vaše osobné údaje. Jednoducho firma, ktorá vám poskytla antivírus, síce môže predať inej spoločnosti informácie o tom, čo všetko na internete robíte, ale tá druhá spoločnosť nebude vedieť, že ste to práve vy.
Rovnako tomu bolo aj v prípade spoločnosti Avast. Jej antivírus používa takmer pol miliardy ľudí na celom svete. Väčšina z nich má bezplatnú verziu. Firma môže ponúkať bezplatný produkt vďaka tomu, že zbiera informácie o svojich klientoch, ktoré potom speňaží.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?