Za veľkou mlákou však tento marketingový ťah fungoval. Pred druhou svetovou vojnou nosilo diamanty na prste len desať percent zasnúbených žien, na konci milénia to už bolo osemdesiat percent. Biznis s bielymi šatami a pompéznymi svadbami sa rozbehol naplno a tečú doňho milióny za prísľub lásky až za hrob.

Andrew M. Francis and Hugo M. Mialon z univerzity Emory sa rozhodli spochybniť reklamami a svadobnými magazínmi nanútené status quo o tom, že veľkolepá svadba znamená dlhotrvajúce manželstvo. Preskúmali celkovo 3-tisíc amerických párov dotazníkovou metódou a prišli na to, že De Beersov slogan je jeden veľký, aj keď nádherný klam.

Veľa hostí sa oplatí

V dotazníku sa okrem klasických demografických otázok pýtali na dĺžku manželstva, deti, koľko spolu dotyční pred svadbou chodili, na pocity a postoje v čase požiadania o ruku, na cenu prsteňa, svadby a medových týždňov a na počet hostí na oslave.

O večných diamantoch a iné rozprávky: ako dĺžka manželstva súvisí s cenou svadby

Zázračná formula: Veľa hostí za málo peňazí Zdroj: Pexels

Nenašli takmer žiadne dôkazy o tom, 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa