Za veľkou mlákou však tento marketingový ťah fungoval. Pred druhou svetovou vojnou nosilo diamanty na prste len desať percent zasnúbených žien, na konci milénia to už bolo osemdesiat percent. Biznis s bielymi šatami a pompéznymi svadbami sa rozbehol naplno a tečú doňho milióny za prísľub lásky až za hrob.
Andrew M. Francis and Hugo M. Mialon z univerzity Emory sa rozhodli spochybniť reklamami a svadobnými magazínmi nanútené status quo o tom, že veľkolepá svadba znamená dlhotrvajúce manželstvo. Preskúmali celkovo 3-tisíc amerických párov dotazníkovou metódou a prišli na to, že De Beersov slogan je jeden veľký, aj keď nádherný klam.
Veľa hostí sa oplatí
V dotazníku sa okrem klasických demografických otázok pýtali na dĺžku manželstva, deti, koľko spolu dotyční pred svadbou chodili, na pocity a postoje v čase požiadania o ruku, na cenu prsteňa, svadby a medových týždňov a na počet hostí na oslave.
Zázračná formula: Veľa hostí za málo peňazí Zdroj: Pexels
Nenašli takmer žiadne dôkazy o tom,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?