Kritikom "bus pruhov", ktoré mesto buduje, odkazuje, že do MHD nepresadne viac ľudí, pokiaľ nebude rýchlejšia. „To sa stane len vtedy, pokiaľ autobusy a trolejbusy nebudú stáť v rovnakej zápche ako autá a kritické úseky prejdú prednostne. Budeme modernizovať a rozširovať koľajovú dopravu, ale zrýchliť musíme predovšetkým autobusy a trolejbusy," vyhlásil M. Vallo na sociálnej sieti.

V miestach, kde získavajú vozidlá MHD stratu a pokiaľ to riešenie cesty umožní, chce bratislavská samospráva vyznačovať vyhradený jazdný pruh pre MHD, takzvaný bus pruh. „Ich úspech závisí jednak od toho, ako dokážeme vynútiť ich dodržiavanie, ale aj od toho, ako ich sami vodiči dokážu rešpektovať. Tu si treba otvorene povedať, že na obidvoch stranách sú zatiaľ rezervy," podotkol primátor.

M. Vallo tvrdí, že rozumie motoristom, že bus pruh považujú za niečo, čo im môže skomplikovať jazdu mestom. Opticky sa podľa jeho slov totiž zdá, že zápcha sa predĺži, keďže autá sa premiestnia z dvoch do jedného pruhu.

„Spravidla však priepustnosť ulice určuje semafor, ktorý na konci každej ulice vypustí počas jedného cyklu zelenej len určitý počet áut. A ten počet je napríklad v prípade kritizovaného bus pruhu na Záhradníckej ulici rovnaký ako predtým. Inými slovami, Záhradníckou prejde v rovnakom čase rovnaký počet áut, hoci opticky stoja v dlhšom rade," deklaruje M. Vallo.

Vodičov žiada, aby sa nestavali „a priori" proti novým bus pruhom. „Každý jeden prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD a perspektívne aj k viac ľuďom, ktorí MHD budú využívať. Prispeje tým pádom aj k lepšej situácii na cestách," tvrdí primátor. Priznáva, že efekt nemusí byť okamžitý a bude záležať na ľuďoch, ako budú nové pravidlá na dotknutých cestách dodržiavať i na meste a polícii, ako dodržiavanie pravidiel dokážu vynútiť.