V prvom rade treba povedať, že je dobré, že parkovaciu politiku pretlačil M. Vallo na začiatku svojho funkčného obdobia. I keď začne platiť až v roku 2021 (dúfajme).
Ak by so spustením otáľal, nemuselo by sa nový systém podariť spustiť do konca volebného obdobia. Presne takto dopadol jeho predchodca.
Odvaha s nedokonalým plánom
Odvaha M. Vallovi nechýbala ani v tom, že prezentoval nedokonalé riešenie, ktoré bolo zbombardované spŕškou pripomienok od mestských častí, ale aj od občanov Bratislavy.
Expert IBM pre dopravu a národnú infraštruktúru Miroslav Holécy nedávno pre TREND povedal, že mesto by sa nemalo báť zaviesť službu, ktorá nie je 100-percentne vyskúšaná. Ide skôr o interakciu a komunikáciu.
Mesto má dať možnosť ľuďom službu komentovať a pýtať sa ich na vylepšenia. A to presne M. Vallo urobil. Doprava je totiž živý ekosystém a aj parkovací systém sa môže dolaďovať za jazdy. Je to vždy lepšie ako dva či tri roky pracovať na jeho cibrení a potom zistiť, že finálny návrh aj tak neprejde.
Ústupky sú len kozmetické
Samozrejme cesta k pretlačeniu plateného parkovania nebola a nebude bez odrenín a ústupkov. Zatiaľ ich mesto veľa neumožnilo, ale aj to je dobre. Ak by cúvalo od začiatku,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?