„S dopravnými obmedzeniami sa z hľadiska bezpečnosti obyvateľstva stotožňujem a aj keď 15. februára nebudem najobľúbenejším politikom, stojí to za to. Výsledkom bude autobusová stanica na úrovni a obchvat D4R7, za ktoré sa nám Bratislavčania poďakujú,“ pripomenul M. Vallo dátum, odkedy treba v hlavnom meste počítať s dopravnými problémami.

Dopravné obmedzenia sa podľa bratislavského primátora odďaľovali pre rozhodnutia bývalého vedenia magistrátu a komunálne voľby.

„Po voľbách sme boli postavení pred hotovú vec. Mesto už nemalo na výber, v akom čase sa tieto dva projekty budú realizovať. Dodávatelia stavieb mali právoplatné povolenia a je to možno výsledok dohody s bývalým vedením mesta, že sa realizácia týchto projektov nezačala ešte pred voľbami. Teraz na to trochu doplácame my, ale nebudeme sa sťažovať ani fňukať,“ uviedol súčasný primátor.

Dodávatelia stavieb podľa neho pôvodne navrhovali, aby dopravné obmedzenia nadobudli platnosť ešte pred Vianocami, mesto však uzávierky neumožnilo. Magistrát chcel získať čas na spustenie masívnej informačnej kampane a tiež aj na zefektívnenie opatrení, ktoré majú znížiť dopad obmedzení v premávke na život obyvateľov mesta.

MHD zadarmo

„Informačnú kampaň chceme mať minimálne dva týždne pred uzávierkami ciest. Kampaň neprichádza neskoro. Vzhľadom na to, aká bude masívna, sú dva týždne na komunikovanie dostatočné,“ poznamenal na margo pripravovanej informačnej kampane.

Tá má byť predovšetkým zameraná na to, aby motivovala vodičov prestúpiť z áut do prostriedkov mestskej hromadnej dopravy. „Jedným jazdným pruhom dokáže na Gagarinovej ulici prejsť približne 600 až 700 vozidiel za jednu hodinu. Mestskou hromadnou dopravou sa však prepraví až tritisíc ľudí. Sme pripravení pridávať aj ďalšie spoje,“ upozornil M. Vallo.

Cestujúcim chce mesto v spolupráci s dopravným podnikom podľa neho ponúknuť najmä rýchlosť. „Dnes stojí autobus v zápche, pretože nemá svoj vlastný pruh. Sme presvedčení, že pokiaľ bude mať autobus svoj vlastný buspruh, nebude blokovaný inými vozidlami. Okrem toho ponúkneme aj zlacnený týždňový lístok a bavíme sa aj o doprave zadarmo v tejto zóne,“ vysvetlil.

Kde bude najhoršie

Dopravný podnik Bratislava je podľa jeho slov kapacitne aj technicky pripravený zvládnuť zvýšený nápor cestujúcej verejnosti. Bratislavský magistrát chce kampaňou zároveň informovať aj o možnostiach parkovania na záchytných parkoviskách. Tu by mal vodič zaparkovať vozidlo a následne prestúpiť do MHD.

„Prvým parkoviskom je už existujúce parkovisko pri Vrakunskom cintoríne s kapacitou 250 miest, čo plánujeme navýšiť o ďalších 100 miest. Ďalším parkoviskom budú plochy pri železničnej zastávke vo Vrakuni, kde je dobré napojenie na železnicu aj na MHD, a aj v Podunajských Biskupiciach pripravujeme ďalšie plochy na parkovanie,“ priblížil.

„Spúšťajú sa dva projekty, a to uzavretie Mlynských Nív a niektorých nástupov, výstupov z kruhového objazdu pod Prístavným mostom na úrovni Bajkalskej ulice. Dopravná situácia sa skomplikuje najmä v tejto zóne, avšak, samozrejme, sa to premietne aj do iných častí Bratislavy,“ konštatuje primátor.

„Bez uzávierky by to ale nešlo. Bezpečnosť obyvateľov by mohla byť ohrozená, a preto som sa stotožnil s názorom, že ulice treba uzavrieť. A tiež aj preto, aby to bolo rýchlejšie,“ odôvodnil.

M. Vallo vyjadril presvedčenie, že kroky súvisiace s uzávierkami bratislavských ciest sú správne. „Keď bude vybudovaný obchvat D4R7, bude to pre dopravu v Bratislave výrazne lepšie. Máme tiež možnosť mať autobusovú stanicu na vysokej úrovni. Na to, aby sa to urobilo, sú tieto uzávery nutné. Som presvedčený, že spolu to dokážeme,“ povedal.