Na Slovensku vznikla agentúra pre cestovný ruch s názvom Slovakia Travel. Jej zriadením a dočasným vedením bol poverený Václav Mika, ktorý získal aj dvakrát ocenenie TRENDu ako manažér roka. O cestovnom ruchu na Slovensku hovorí ako o sektore, ktorý je pod silným tlakom konkurencie okolitých krajín. Navyše, nemáme dobre zozbierané dáta o ľuďoch, ktorí Slovensko navštevujú. Nevieme ako sa u nás správajú a koľko míňajú. Slovakia Travel chce tento prístup zmeniť. V rozhovore pre TREND hovorí V. Mika o svojich prvých krokoch, ale aj o tom, čo agentúra pre Slovensko prinesie.

Prečo ste sa rozhodli prijať ponuku byť šéfom Slovakia Travel?

Prijal som ponuku od ministra Andreja Doležala a ako jeho poradca som dostal za úlohu vytvoriť a viesť pracovnú skupinu, ktorá má pripraviť podmienky na vznik novej agentúry na podporu a propagáciu cestovného ruchu. Najmä v aktuálnej pandemickej situácii a jej vplyve na celú oblasť tzv. „hospitality industry“ dáva vznik agentúry zmysel a celej téme nový rozmer.

Aké sú vaše hlavné ciele pri riadení agentúry?

Prirodzene sú ciele zhodné so základnými ekonomickými cieľmi, ktoré vychádzajú z KPIs cestovného ruchu, čo je zvýšenie podielu cestovného ruchu na HDP Slovenska. Ruka v ruke teda aj zvyšovanie zamestnanosti, odstraňovanie regionálnych disparít, čiže podpora regiónov a zvyšovanie konkurencieschopnosti. Z hľadiska dlhodobej stratégie je cieľom rozvoj nízkouhlíkovej dopravy a ekologicky udržateľného cestovného ruchu.

To je veľa problémov naraz. Kde Slovensko zaostáva v oblasti cestovného ruchu najviac?

To sa dá povedať jedným slovom – konkurencieschopnosť. A to, bohužiaľ, aj v porovnaní s porovnateľnými trhmi, to znamená so zdrojovými krajinami, ktorými sú naši susedia a Nemecko.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa