Bikesharing v Bratislave spustili vlani začiatkom septembra. Časovo to kolidovalo s predvolebnou kampaňou, v ktorej sa vtedajší primátor Ivo Nesroval uchádzal o znovuzvolenie. Oficiálny dôvod boli očakávané dopravné obmedzenia v meste napríklad v súvislosti s výstavbou rýchlostnej cesty R7 - tie sa napokon zaviedli až nedávno, pár mesiacov po voľbách.
Mesto a Slovnaft tvrdia, že bikesharing sa stal obľúbenou doplňujúcou formou prepravy k verejnej a individuálnej doprave v Bratislave. Do systému sa od spustenia služby registrovalo viac než 41-tisíc používateľov, ktorí spolu spravili viac ako 220-tisíc jázd.
V prvých týždňoch bolo k dispozícii dvesto bicyklov typickej žltej farby (ich počet sa postupne zvyšoval) a sedemdesiat dokovacích staníc v štyroch mestských častiach: Staré Mesto, Ružinov, Nové Mesto a Petržalka. V rámci úvodná akcia sa dal bikesharing využívať prakticky zadarmo, stačil na to jednoeurový kredit a ukončenie jazdy do pol hodiny od vypožičania bicykla.
Od 1. apríla sa cenové podmienky menia. Štandardný cenník obsahuje trojicu programov - mesačný/ročný Klasik, ročný Premium a denný pre turistov a občasných používateľov.
V prípade programu Klasik je ročný poplatok nastavený na 29,40 eura, mesačná verzia bude stáť
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?