Problém sa podľa zdroja AFP oboznámeného zo situáciou, ktorý si neželal byť menovaný, objavil FAA počas testovania lietadiel, pričom súvisí so schopnosťou pilotov opätovne získať kontrolu nad lietadlom v čase, keď stroj riadi autopilot, ktorý s ním smeruje nadol.

Agentúra DPA napísala, že riziko objavili pri vyhodnocovaní modifikácií softvéru týchto lietadiel, ktoré spoločnosť Boeing v ostatnom čase vyvinula, aj samotnom testovaní lietadiel. FAA zmienené riziko viac nepriblížil, no v tejto súvislosti oznámil, že zákaz používania týchto lietadiel zruší až vtedy, keď to bude „považovať za bezpečné“.

Samotná spoločnosť Boeing podľa agentúry AFP uviedla, že náprava a vylepšenia softvéru letového simulátora lietadla 737 MAX, na ktorých pracuje už ostatných osem mesiacov, v súčasti neriešia najnovšie objavený problém.
„Spoločnosť Boeing súhlasí s rozhodnutím a žiadosťou FAA a pracuje na požadovanom softvéri, aby vyriešila žiadosť FAA,“ oznámil tiež Boeing.

Dodal, že lietadlá typu 737 MAX nebude predkladať FAA na schválenie, dokiaľ na to „nesplní všetky požiadavky“ a kým nebude bezpečné, aby sa tieto stroje „vrátili do prevádzky“.

Letecké úrady na celom svete zakázali prevádzku strojov 737 MAX po tom, ako došlo 10. marca v Etiópii k havárii tohto typu lietadla, pri ktorej zahynulo všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov. Pri nehode rovnakého stroja v októbri 2018 v Indonézii prišlo o život 189 ľudí.