FAA v apríli výbor poveril, aby preskúmal postup úradu pri kontrole a schválení stabilizačného systému MCAS. Výbor vo svojej správe okrem iného upozornil, že na zabezpečenie adekvátneho bezpečnostného dohľadu je potrebná výrazná reforma dlhoročnej praxe úradu delegovať veľkú časť certifikačných úloh na samotného výrobcu, ako je napríklad Boeing.
„Pri adekvátnom zapojení a dohľade zo strany FAA delegovanie (certifikačných úloh na výrobcu) samo o sebe neohrozuje bezpečnosť. V prípade programu B737 MAX však mal FAA neadekvátne informácie o fungovaní MCAS, čo vyústilo v neschopnosť FAA zabezpečiť nezávislé posúdenie adekvátnosti certifikačných krokov súvisiacich s MCAS, ktoré Boeing navrhol,“ píše sa v správe.
Správa tiež upozorňuje, že do certifikácie lietadla 737 MAX nebol zapojený adekvátny počet odborníkov FAA. Poukazuje tiež na známky toho, že zamestnanci Boeingu, vykonávajúci prácu pre FAA, čelili nadmernému tlaku, ktorý by mohol byť pripisovaný okrem iného konfliktu záujmov.
Šéf FAA Steve Dickson uviedol, že odporúčanie výboru preštuduje a podnikne príslušné kroky. Boeing sa zatiaľ k správe výboru nevyjadril.
Boeing 737 MAX spoločnosti Ethiopian Airlines sa tento rok 10. marca zrútil krátko po štarte z etiópskej metropoly Addis Abeba. Na palube bolo 157 ľudí, pričom nikto neprežil. Rovnaký stroj mal nehodu vlani v októbri, keď lietadlo nízko nákladovej spoločnosti Lion Air, so 181 pasažiermi a ôsmimi členmi posádky na palube, havarovalo krátko po štarte z letiska v Jakarte. Ani vtedy nešťastie nikto neprežil.
Prevádzka lietadiel Boeing 737 MAX bola po týchto nehodách po celom svete pozastavená. Boeing v polovici marca tiež prerušil dodávky strojov 737 MAX zákazníkom.