Britský úrad pre hospodársku súťaž a trhy preverí reklamnú stratégiu spoločnosti Unilever, ktorá svoje výrobky propaguje ako šetrné voči životnému prostrediu.
Krok je súčasťou vyšetrovania v oblasti takzvaného greenwashingu, čo je forma marketingu používaná na presvedčovanie verejnosti, že predávané výrobky sú ekologické, oznámil v utorok úrad.
Spotrebiteľský gigant Unilever, ktorý vyrába produkty od práškov na pranie cez telovú kozmetiku až po zmrzlinu, uviedol, že správou o začatí vyšetrovania je prekvapený a sklamaný. Nadnárodná spoločnosť zdôraznila, že tvrdenia uvádzané na obaloch jej produktov sú transparentné a jasné.
Dozorný orgán „sa bude zaoberať týmito tvrdeniami, aby zistil, či zodpovedajú skutočnosti,“ uviedla výkonná riaditeľka britského úradu Sarah Cardellová. „Ak zistíme, že ide o greenwashing, podnikneme kroky, aby sme zabezpečili ochranu kupujúcich,“ dodala.