„Bude to počas predsedníctva Slovenska (v Rade Európskej únie) a nebudeme ustupovať akejkoľvek vláde ani o milimeter. Európa potrebuje jasný odkaz, čo nepotrebujeme na Slovensku a čo potrebuje celá EÚ," vyhlásil R. Huran.

UNAS žiada zníženie a fixáciu spotrebnej dane z nafty a benzínu na minimálnu úroveň požadovanú EÚ, ako aj zníženie sadzieb a zliav dane z motorových vozidiel podľa Českej republiky aj limitov pre uplatnenie zliav z mýta na polovicu.

Medzi jej ďalšími požiadavkami je zníženie hornej hranice sadzieb pokút a správnych deliktov (napríklad objektívna zodpovednosť) o 75 percent, zníženie dane z príjmu na 16 percent alebo menej, zrušenie daňovej licencie a povinných minimálnych odvodov u živnostníkov.

Autodopravcovia z menšej profesijnej organizácie tiež chcú zrýchlenie času odpisovania majetku vo všetkých odpisových skupinách na polovicu a zníženie odvodov tak, aby čistý príjem zamestnanca bol aspoň dve tretiny z jeho ceny práce. Zároveň žiadajú, aby samosudca, ktorý nie je schopný rozhodnúť obchodný alebo pracovný spor do šiestich mesiacov, mal pozastavený plat až do rozhodnutia.

„Očakávame podstatné zvýšenie záujmu o zlepšenie podmienok podnikania a najmä okamžité zmeny," uviedol R. Huran pre agentúru SITA. Pripomenul, že pred voľbami pripravili pre kandidujúce strany veľký predvolebný prieskum s desiatimi otázkami a opatreniami, ktoré je podľa neho nutné okamžite riešiť. „Bez vykonania týchto zmien sú ohrozené tisíce pracovných miest a prosperita Slovenska," upozornil R. Huran.

UNAS má výhrady najmä k narastajúcej byrokracii, bujnejúcej pokutovej perzekúcii, k neštandardnému daňovému zaťaženiu a k nezáujmu vlády rozvíjať a stimulovať nielen autodopravu. „S tým súvisia podmienky podnikania ako takého, a to najmä pri upriamení pozornosti na vymožiteľnosť práva, platobnú nedisciplinovanosť, ale aj problém reštrukturalizácie, ktoré poškodzujú našich slušných podnikateľov," uviedol predseda únie autodopravcov.

Doposiaľ prijaté zmeny podľa neho boli zanedbateľné a nedostatočné. „Pri zákone o dani z motorových vozidiel sa nenaplnili naše očakávania, nakoľko sadzby a zľavy sú stále menej výhodné ako napríklad v Českej republike.

Dokonca sa zhoršilo postavenie dopravcov, a to najmä so staršími vozidlami a autobusmi," priblížil R. Huran. „Proti konkurencii z okolitých krajín nemáme šancu konkurovať, čo je dlhodobo neudržateľný stav. Musíme skonštatovať, že mnohé naše vecné návrhy boli nevypočuté a ignorované," dodal.