Podľa Veľkej Británie pokladničné uličky plné cukríkov a iných zvyčajne nezdravých maškŕt v supermarketoch predstavujú pre deti zdravotné riziko. Krajina preto plánuje obchodom zakázať, aby pri pokladniciach predávali sladkosti, píše portál Quartz s tým, že ide o jedno z nových strategických zdravotných opatrení Británie proti detskej obezite.

Britské štatistiky ukazujú, že v priemere každé piate dieťa vo veku od 10 do 11 rokov možno klasifikovať ako obézne. Súčasťou nových opatrení má byť napríklad tiež zákaz vysielania reklám propagujúcich potraviny s vysokým obsahom cukrov či soli pred 21:00.

Zákaz v autobusoch a v metre

Problémy s nezdravým jedlom sa osobitne snaží riešiť aj Londýn. Podľa starostu metropoly by sa v prostriedkoch londýnskej MHD, teda vo všetkých autobusoch a v metre, mala úplne zakázať reklama na jedlo s vysokým obsahom cukrov, tukov aj soli. Sadiq Khan pritom označil detskú obezitu za „časovanú bombu“, napísal britský denník The Guardian.

„Chcem znížiť vplyv aj tlak, ktorý môže byť vyvíjaný na deti a rodiny, aby robili nezdravú voľbu,“ vysvetlil starosta s tým, že zákaz by sa mal vzťahovať aj na nápoje.

Cieľom projektu je tiež zakázať otvárať nové reštaurácie s rýchlym občerstvením blízko škôl. Propagovať by však mohli napríklad diétnu kolu či zeleninové šaláty. Tamojšie asociácie reklamných agentúr však upozorňujú, že chystané opatrenie by malo na zníženie počtu obéznych detí len malý vplyv.

Londýnska radnica tvrdí, že metropola má jednu z najvyšších mier obezity v Európe – nadváhou či obezitou trpí takmer 40 percent všetkých londýnskych detí.