Banka Santander sa pokúša získať späť približne 130 miliónov libier (takmer 155 miliónov eur) ktoré v Británii omylom vyplatila 25. decembra desaťtisícom ľudí.
Približne 75-tisíc osôb vrátane klientov konkurenčných bánk dostalo na účet platby, ktoré im nepatrili. V snahe získať peniaze späť požiadala Santander o pomoc aj iné finančné inštitúcie, napísal denník The New York Times.
Britské banky poskytujú úvery na takmer celú nehnuteľnosť. Vláda chce podporiť vlastné bývanie
Peniaze nepochádzali z účtov klientov
Omylom odoslané peniaze môžu na prvý pohľad vyzerať ako bežné platby, pretože išlo o duplikáty pravidelných alebo jednorazových platieb, ktoré približne dvetisíc korporátnych klientov banky už vyplatilo napríklad svojim dodávateľom alebo zamestnancom. Banka Santander po zistení pochybenia okamžite vyhlásila, že omylom vyplatené peniaze nepochádzajú z účtov jej klientov.
„Mrzí nás, že v dôsledku technického problému, boli niektoré platby od našich korporátnych klientov omylom dvakrát pripísané na účty prijímateľov," uvádza sa vo vyhlásení banky s tým, že nikto z jej klientov nebol v dôsledku zlyhania techniky o nič ukrátený a Santander v spolupráci s viacerými bankami v celej Británii sa o vrátenie peňazí z duplicitných transakcií postará.
Francúzska centrálna banka experimentuje s vlastnou virtuálnou menou
Banka sa minulý rok raz už ospravedlnila
Denník The Times of London, ktorý informáciu o chybných platbách Santanderu priniesol ešte vo štvrtok, uviedol, že medzi príjemcami platieb boli klienti desiatok bánk vrátane Barclays, HSBC či Virgin Money.
Banka Santander UK je britskou dcérou španielskeho bankového domu Banco Santander, má v Británii viac ako 14,4 milióna klientov. V máji sa tá istá banka po tom, čo „technický problém" na niekoľko hodín znemožnil niektorým klientom využívať jej bankové služby vrátane platobného styku.