Po ceste prvej triedy medzi Žilinou a Martinom prešlo už v roku 2015 denne približne 30-tisíc vozidiel, až štvrtinu tvorila nákladná doprava. V kľukatom úseku sa navyše často tvoria dopravné zápchy a vzniká kolaps dopravy. Nepohodlie obyvateľov mal podľa pôvodných plánov už tento rok odstrániť diaľničný tunel Višňové.

Pôvodný staviteľ, spoločnosť Dúha s talianskym partnerom Salini Impregilo, získal zákazku podpisom zmluvy v roku 2014. Úsek sľúbili postaviť za 409 miliónov eur. Po tom, čo sa konzorcium na konci roka 2018 začalo dožadovať zhruba 160 miliónov nad rámec tejto sumy, sa s ním štátna NDS dohodla na ukončení zmluvy. Stavba tak od vlaňajšej jari stojí.

Dobudovanie projektu si vyžaduje predovšetkým dokončenie ciest a mostov pred tunelom, dostavbu samotného tunela a jeho vybavenie technológiou potrebnou na prevádzku. NDS sľúbila vyhlásiť verejné obstarávanie na dostavbu ešte vlani v lete, doteraz sa však tak nestalo. Už však avizovala, že tender rozdelí na štyri časti.

„Ako prvý sa začne súťažný

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa