Na problém s nákladnou dopravou na hraniciach s Nemeckom, ktoré zaviedlo povinné testy na ochorenie Covid-19 pre vodičov kamiónov, upozorňujú aj košické oceliarne U. S. Steel. „Stále to ešte nie je doriešené a podľa našich informácií kamióny čakajú vyše 20 hodín na hraniciach medzi Nemeckom a Českou republikou. Ak sa problém urýchlene nevyrieši, hrozí, že kamionistom vyprchá platnosť testov a taktiež to, že pre zdržanie sa nestihnú vrátiť. My potom nebudeme mať k dispozícii ďalšie kamióny," uviedol vo štvrtok hovorca hutníckeho podniku Ján Bača.
Oceliarne podľa neho vnímajú snahu slovenských diplomatov a Európskej komisie situáciu riešiť, v konečnom dôsledku však bude závisieť od rozhodnutia nemeckej strany, či bude dodržiavať pravidlá zelených jazdných pruhov (green lanes).
Povinný test vodičov kamiónov do Nemecka vytvára neriešiteľné situácie
„Už počas uplynulého víkendu sme museli zareagovať okamžite a v priebehu niekoľkých hodín prispôsobiť logistiku tak, že sme využili už vytvorené testovacie miesto v podniku aj pre kamionistov. Nebolo to jednoduché a hlavne nič to nemení na našom zamietavom postoji voči tomuto opatreniu zo strany Nemecka. Je totiž v rozpore so snahou využívať takzvanú green lane alebo zelený pruh, ktorý zatiaľ umožňuje plynulé zásobovanie v rámci EÚ," dodal Bača.
Slovensko žiada o upustenie od požiadavky na preukázanie sa 48-hodinovým negatívnym testom pre vodičov nákladnej dopravy pri vstupe do Nemecka. Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ) v súvislosti s opatrením Nemecka hovorí o priamom ohrození zásobovania slovenského priemyslu.