Na problém s nákladnou dopravou na hraniciach s Nemeckom, ktoré zaviedlo povinné testy na ochorenie Covid-19 pre vodičov kamiónov, upozorňujú aj košické oceliarne U. S. Steel. „Stále to ešte nie je doriešené a podľa našich informácií kamióny čakajú vyše 20 hodín na hraniciach medzi Nemeckom a Českou republikou. Ak sa problém urýchlene nevyrieši, hrozí, že kamionistom vyprchá platnosť testov a taktiež to, že pre zdržanie sa nestihnú vrátiť. My potom nebudeme mať k dispozícii ďalšie kamióny," uviedol vo štvrtok hovorca hutníckeho podniku Ján Bača.

Oceliarne podľa neho vnímajú snahu slovenských diplomatov a Európskej komisie situáciu riešiť, v konečnom dôsledku však bude závisieť od rozhodnutia nemeckej strany, či bude dodržiavať pravidlá zelených jazdných pruhov (green lanes).

KK36 Kiefersfelden - Na snímke kamióny čakajú v kolóne neďaleko hraničného priechodu medzi Rakúskom a Nemeckom 15. februára 2021.  Obmedzenia, ktoré platia pre rakúsku spolkovú krajinu Tirolsko, sa netýkajú nemeckých občanov alebo cudzincov, ktorí v Nemecku žijú. Výnimku majú zdravotníci, vodiči nákladných vozidiel a ďalší pracovníci nákladnej dopravy. Tí sa pri vstupe musia preukazovať negatívnym testom na nový koronavírus. FOTO TASR/AP
Trucks stuck in traffic as they heading towards Germany ne
Neprehliadnite

Povinný test vodičov kamiónov do Nemecka vytvára neriešiteľné situácie

„Už počas uplynulého víkendu sme museli zareagovať okamžite a v priebehu niekoľkých hodín prispôsobiť logistiku tak, že sme využili už vytvorené testovacie miesto v podniku aj pre kamionistov. Nebolo to jednoduché a hlavne nič to nemení na našom zamietavom postoji voči tomuto opatreniu zo strany Nemecka. Je totiž v rozpore so snahou využívať takzvanú green lane alebo zelený pruh, ktorý zatiaľ umožňuje plynulé zásobovanie v rámci EÚ," dodal Bača.

Slovensko žiada o upustenie od požiadavky na preukázanie sa 48-hodinovým negatívnym testom pre vodičov nákladnej dopravy pri vstupe do Nemecka. Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ) v súvislosti s opatrením Nemecka hovorí o priamom ohrození zásobovania slovenského priemyslu.