Twitter musí v USA zaplatiť pokutu 150 miliónov dolárov. Sociálna sieť čelí obvineniam, že nelegálnym spôsobom využívala osobné údaje klientom s cieľom podporiť predaj cielenej reklamy. Americká Federálna obchodná komisia (FTC) a americký rezort spravodlivosti upozornili na to, že spoločnosť Twitter porušila dohodu, ktorú mala s regulačnými orgánmi.
Spoločnosť Twitter v rámci dohody prisľúbila, že zadávateľom reklamy neposkytne osobné údaje ako adresy elektronickej pošty a telefónne čísla. Americké regulačné orgány tvrdia, že sociálne sieť Twitter tieto sľuby nedodržala.
Twitter od používateľov svojej platformy žiada, aby zadali svoju emailovú adresu prípadne telefónne číslo od roku 2013. Dôvodom má byť zvýšenie bezpečnosti účtov používateľov. Podľa FTC ale tieto údaje nakoniec spoločnosť použila na cielenie reklamy. Táto praktika sa podľa FTC dotýka viac ako 140 miliónov používateľov.
Twitter má s ochranou súkromia problémy aj v Európe. V decembri roku 2020 spoločnosť dostala pokutu 450-tisíc eur za porušenia pravidiel vyplývajúcich z nariadenia GDPR. Nariadenie vyžaduje, aby firmy informovali o únikoch citlivých údajov do 72 hodín od identifikovania incidentu. Sieť Twitter v januári 2019 toto pravidlo porušila, zároveň incident adekvátne nezdokumentoval.