„Už to nie je o tom, aby sme zisťovali, čo môže urobiť mesto Viedeň pre turistov. Je potrebné otázku obrátiť a opýtať sa, čo môže cestovný ruch urobiť pre obyvateľov,“ povedal viedenský starosta. Rakúske hlavné mesto chce podľa neho pri investíciách do turistickej infraštruktúry dbať predovšetkým na potreby Viedenčanov.
Podľa riaditeľa viedenskej turistickej centrály Norberta Kettnera netrpí metropola masovým turizmom tak, ako napríklad Benátky. Deväť z desiatich Viedenčanov má aj preto podľa neho k turistom kladný vzťah. Zostať by to tak malo aj najbližších päť rokov.
Cieľom novej stratégie je odľahčiť historické centrum a dostať návštevníkov aj do okrajových častí mesta. Radnica chce podporiť tiež to, aby turisti prichádzali predovšetkým vlakom. Do roku 2025 by malo na staniciach svoju cestu za spoznávaním rakúskej metropoly začínať viac ľudí, než koľko ich do mesta príde osobným autom.
Dôkazom toho, že Viedeň myslí novú turistickú stratégiu vážne, bude podľa N. Kettnera to, že mesto v budúcom roku poruší tradíciu a nezúčastní sa Medzinárodnej burzy cestovného ruchu ITB v Berlíne. Tento veľtrh sa pritom veľkosťou aj významom radí medzi najväčšie na svete.