Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové štát dokončí až v roku 2026. Ak sa nevyskytnú nepredvídané okolnosti, hotový by mohol byť vo februári, povedal minister dopravy Jozef Ráž. Podotkol, že stavba diaľničného úseku je pod trvalým drobnohľadom jeho rezortu. „Stavbu navštevujeme prakticky na dvojtýždennej báze. Počiatočná frustrácia na stavbe je dnes výrazne ustúpená, je tu oveľa lepšia nálada a veľmi sa teším, že sa podarilo začať s betonážou vozovky.“

Vrátil sa aj k úvahám o asfaltovom povrchu vozovky, čo mohlo stavbu urýchliť. „Vzhľadom na pokročilý proces a potrebu preprojektovania sa to neukázalo ako akceleračne správne riešenie. Betónový povrch má svoje plusy, predovšetkým v bezpečnosti a trvácnosti, aj keď z tridsiatich najväčších tunelov v Európe sú len tri betónové a ostatné sú asfaltové,“ poznamenal Jozef Ráž.

Začiatok kladenia vozovky je podľa riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Filipa Macháčka významným krokom vo výstavbe. Pokiaľ pôjde všetko bez problémov, dva finišery položia denne 300 metrov betónu. Preto verí v dokončenie všetkých betónových prác podľa plánu, teda do júna budúceho roka.

Tunel Višňové bude mať dĺžku 7,5 kilometra a bude najdlhší na Slovensku. Celý úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Ide o súčasť plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

Ďalšie dôležité správy

Diaľničný úsek D1 pri Košiciach Budimír - Bidovce postavený pomocou eurofondov slúži motoristom od konca roka 2019. Nadväzuje naň aktuálna výstavba časti rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany, ktorá je financovaná taktiež s podporou Európskej únie. Na snímke diaľnica D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach 13. apríla 2024.   Diaľnicu Budimír - Bidovce v dĺžke 14,4 kilometra stavali od roku 2016 tri roky. Celkové náklady na realizáciu predstavovali podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (N
Neprehliadnite

Dobudovanie diaľnice D1 po Ukrajinu má byť strategickou investíciou, navrhuje rezort dopravy