Primátor Banskej Bystrice Ján Nosko označil tento krok ako strategický nielen z pohľadu príchodu nových investorov, ale aj pre rozvoj cestovného ruchu, ktorý je pre tento región podstatný.

Igor Čombor, primátor mesta Ružomberok, poukázal na historické súvislosti, keď už v dávnej minulosti existovalo prepojenie sever - juh Európy touto trasou.

V. Stromček upozornil, že pôjde o beh na dlhé trate, lebo takýto rozsiahly a nákladný projekt si vyžiada veľa času na samotnú prípravu. Len samotný cestný tunel pod Donovalmi bude mať osem kilometrov a spolu s tunelmi na ružomberskej strane dosiahne podzemná komunikačná sieť štrnásť kilometrov. V neposlednom rade pôjde o zásadný zásah do životného prostredia, pretože veľká časť stavby bude na území národného parku. Hovoriť o sume a termínoch je preto zatiaľ predčasné, dodal.

Problematické je stále aj financovanie projektu. Prostriedky na rozvoj dopravnej siete z eurofondov, ktoré sme mali vyčlenené na projekty do roku 2020, sme už vyčerpali. Financujú sa z nich rozsiahle investičné akcie pre zrýchlenie dopravy na rýchlostnej komunikácii R2 na trase Zvolen - Košice.

Prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka cestnými tunelmi bude mať priaznivý dopad pre Donovaly. Ako povedal starosta obce Miroslav Daňo, denne prechádza cez toto známe rekreačné stredisko viac ako 15-tisíc vozidiel.