Dohadzovači zákazníkov
Tento trik sa využíva viac v ázijských krajinách než v Európe. Vodič autobusu alebo typického ázijského tuk tuku nezavezie pasažierov rovno do destinácie, ktorú si zvolili, ale ku konkrétnym obchodom, reštauráciám či atrakciám. S ich prevádzkovateľmi môže mať dohodu, že im bude voziť nič netušiacich zahraničných turistov. Prevádzkovatelia týchto zariadení im následne neodbytne ponúkajú svoj tovar či služby. Mnohí turisti si nemusia uvedomiť, že je to nastražená pasca a mnohí sú dokonca radi, že vidia viac z krajiny a že im šofér sprostredkoval nové zážitky.
Podobnú praktiku využívajú aj podnikavci, ktorí vytvárajú dojem, že chcú cudzincovi pomôcť a oklamú ho, že chrám či iná pamätihodnosť, ktorú hľadá, je zatvorená. Namiesto toho mu ponúknu, že mu ukážu iný, krajší chrám, no cesta k nemu skončí často v niektorom obchode s oblečením či suvenírmi.