Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma zaznamenal za druhý štvrťrok rast tržieb o viac než desatinu a prekonal odhady analytikov. Naopak, zisk spoločnosti klesol, veľkou mierou sa však pod pokles podpísali nepriaznivé kurzové vplyvy a náklady.
Puma uviedla, že v druhom kvartáli zaznamenala čistý zisk 55 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala zisk na úrovni 84,3 milióna eur. Zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) sa znížil zo 146,3 milióna na 115,3 milióna eur, naopak prevádzkové náklady spoločnosti vzrástli o 6,6 percenta na 843,4 milióna eur. Napriek poklesu EBIT však firma prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s poklesom tohto zisku na 110 miliónov eur.
Navyše tržby firmy vzrástli o 11 percent na 2,12 miliardy eur. Nahor ich potiahol rast dopytu na trhu, ktorý zahŕňa Európu, Blízky východ a Afriku, ako aj v Ázii a Tichomorí vrátane Číny. Aj v tomto ukazovateli Puma prekonala očakávania analytikov, keď počítali s tržbami na úrovni 2,05 miliardy eur.