Nemecká spoločnosť Beiersdorf, ktorá je výrobcom kozmetiky Nivea, v minulom roku zvýšila tržby najrýchlejším tempom za 20 rokov, najmä vďaka vysokému dopytu po výrobkoch pre starostlivosť o pleť. Zisk pred úrokmi a zdanením bez mimoriadnych položiek sa zvýšil o 16,6 percenta na 1,2 miliardy eur, uviedla firma v tlačovej správe.

Tržby stúpli o 15,4 percenta na 8,8 miliardy eur. Takzvaný organický rast, teda bez vplyvu akvizícií a predaja majetku, predstavoval 10,2 percenta. Prvýkrát po dvadsiatich rokoch bol percentuálny rast dvojciferný.

Tržby spotrebiteľskej divízie, ktorá zahŕňa kozmetické výrobky Nivea, Eucerin a La Prairie, vlani stúpli o 8,8 percenta na 6,1 miliardy eur. Tržby hlavnej značky Nivea vzrástli o 9,6 percenta, hlavne vďaka rastu dopytu na rozvíjajúcich sa trhoch a vďaka vyšším cenám.

Tržby divízie lepidiel a lepiacich pások Tesa vzrástli o 13,6 percenta na 1,5 miliardy eur vďaka dopytu po výrobkoch pre spotrebnú elektroniku, oživeniu v automobilovom sektore a zvýšeniu cien, ktoré kompenzovali výrazný rast nákladov.

„Rok 2022 bol pre Beiersdorf rokom vynikajúcim, s pozoruhodným výsledkom pre oba podnikateľské segmenty - spotrebiteľský a Tesa," povedal generálny riaditeľ Vincent Warnery.

„Prvýkrát najmenej za 20 rokov sme dosiahli dvojciferný organický rast tržieb," dodal.

Spoločnosť Beiersdorf pôsobí na trhu viac ako 140 rokov. Medzi jej značky patria tiež Labello, 8x4, atrix či náplasti Hansaplast a Elastoplast.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Tržby najväčšieho kubánskeho výrobcu cigár vlani vďaka Európe rástli