Tržby v maloobchode si aj v marci 2022 udržali vyššiu mieru medziročného rastu na úrovni 14,5 percenta. Tržby v marci v porovnaní s februárom 2022 vzrástli v maloobchode o 3,8 percenta. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.

Polepšili si voľnočasové predajne

Vysoký medziročný rast na úrovni 37 percenta dosiahli aj podielovo menej významné zložky maloobchodu, napr. predajne s tovarom pre kultúru a rekreáciu, kam patria napríklad predajne s knihami, športovými potrebami, hračkami a podobne, ako aj hobbymarkety (vrátane predajní nábytku a spotrebnej elektroniky). Vyššie tržby dosiahli aj čerpacie stanice (o 13,9 percenta), tempo ich rastu je však výrazne pomalšie ako je rast cien pohonných hmôt.

Naopak, medziročný pokles do 5 percent sa prejavil v tých zložkách maloobchodu, ktoré počas pandémie dokázali výrazne zvýšiť tržby, a to zásielkový predaj (vrátane predaja mimo predajní) a predaj PC a IT zariadení.

Najviac vzrástlo pohostinstvo

Tržby v marci 2022 v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom (s februárom 2022) vzrástli vo všetkých zložkách vnútorného obchodu, najvýraznejšie v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev o 30,7 percenta a v ubytovaní o 29,6 percenta, ďalej vo veľkoobchode o 5,6 percenta, v maloobchode o 3,8 percenta a o 2,2 percenta v predaji a oprave motorových vozidiel.

V súhrne za celý prvý štvrťrok (za prvé tri mesiace roka 2022) dosiahli tržby minimálne dvojciferný medziročný rast vo všetkých zložkách vnútorného obchodu, najvýraznejšie v reštauráciách a pohostinstvách o 64,2 percenta, vo veľkoobchode o 23,4 percenta, v maloobchode o 16 percenta, ako aj v predaji a oprave motorových vozidiel o 11,9 percenta. Výnimkou bolo ubytovanie, so štvornásobným rastom, ktoré dobieha výpadky úplného lockdownu z minulého roka.

Ďalšie dôležité správy

Microsoft
Neprehliadnite

Tržby Microsoftu prekonali očakávania, Google v raste spomalil, jeho zisk klesol