Francúzsky potravinársky koncern Danone oznámil za prvý štvrťrok pokles tržieb, v prípade porovnateľných tržieb však zaznamenal rast, pričom zároveň prekonal očakávania trhov. Nemalou mierou sa pod to podpísala cenová politika spoločnosti.
Tržby najväčšieho výrobcu jogurtov na svete dosiahli za prvé tri mesiace roka 6,79 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená pokles o 2,5 percenta. Konsolidované porovnateľné tržby však zaznamenali rast o 4,1 percenta, k čomu čiastočne prispelo zvýšenie cien.
Spoločnosť, do ktorej portfólia patria jogurty Activia, minerálna voda Evian či mliečna dojčenská výživa Aptamil, je jednou z viacerých veľkých spoločností, ktoré výrazne zvýšili v posledných dvoch rokoch ceny. Počas prvého štvrťroka však tempo zvyšovania cien firma zmiernila. Ceny zvýšila o 2,9 percenta, čo bolo najslabšie tempo rastu za minimálne dva roky, na druhej strane bolo výraznejšie, než predpokladali analytici. V štvrtom kvartáli minulého roka však ceny zdvihla o 4,3 percenta.
Čo sa týka vývoja tržieb na porovnateľnej báze z geografického pohľadu, najvýraznejšie sa zvýšili v Číne, severnej Ázii a Oceánii, kde vzrástli o 8,9 percenta. V krajinách Latinskej Ameriky sa zvýšili o 4,1 percenta, v Európe o 2,8 percenta a v Severnej Amerike vzrástli o 2,5 percenta. Vo zvyšku sveta zaznamenali rast o šesť percent.