Tržby najväčšieho kubánskeho výrobcu cigár Habanos v minulom roku stúpli o dve percentá na 545 miliónov dolárov (v prepočte 514 414 600 eur). Firme, ktorá sa zotavuje po pandémii choroby covid-19 a škodách spôsobených hurikánom, pomohol dopyt od zákazníkov z Európy.
Cigary sú jedným z najznámejších kubánskych produktov a dôležitým zdrojom devíz pre ekonomiku krajiny. Stále sa vyrábajú ručne. Habanos tvrdí, že má na celosvetovom trhu s prémiovými tabakovými produktmi podiel 40 percent a na predaji ručne balených cigár 80 percent.
Európa je naďalej hnacím motorom rastu dopytu po kubánskych cigarách. Pripadá na ňu viac ako polovica predaja. Ázijsko-pacifická oblasť má na celkovom predaji podiel 19 percent, Severná a Južná Amerika 15 percent a Afrika a Blízky východ 12 percent.
V Európe rástol predaj predovšetkým v Španielsku, Francúzsku a Nemecku. V Ázii sa stala dôležitým trhom a hnacou silou predaja v regióne Čína.
Spoločnosť v poslednom čase bojuje s dopadmi pandémie, ako aj s ničivými následkami hurikánu Ian, ktorý zasiahol predovšetkým Pinar del Río, hlavnú tabakovú oblasť na ostrove.
Habanos je spoločným podnikom kubánskej štátnej firmy Cubatabaco a španielskej Altadis z britského koncernu Imperial Brand. Má na starosti predaj a marketing kubánskych cigár na celom svete. Medzi najznámejšie značky firmy patria Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás. Kubánske cigary sa predávajú v 140 krajinách na piatich kontinentoch, výnimkou sú Spojené štáty, kam je ich legálny vývoz zakázaný pre vyše šesť desaťročí trvajúce hospodárske embargo, upozornila agentúra Reuters.