Britský výrobca luxusného tovaru Burberry oznámil za prvý kvartál súčasného obchodného roka rast porovnateľných tržieb o takmer pätinu. Výrazne k tomu prispelo zotavenie maloobchodného trhu v Číne po tom, ako vláda koncom minulého roka ukončila rozsiahle protipandemické opatrenia. Na druhej strane, v Amerikách sa firme naďalej nedarí.

Tržby Burberry z obchodov otvorených viac než rok vzrástli v prvom štvrťroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, medziročne o 18 percent. Výrazne sa zvýšili tržby v pevninskej Číne, a to o 46 percent. Bez započítania tohto trhu vzrástli porovnateľné tržby Burberry o 11 percent.

Spoločnosti sa darilo aj na európskom trhu, kde jej porovnateľné tržby vzrástli o 17 percent. Veľkou mierou však k tomu prispeli turisti z USA a Blízkeho východu.

Nepriaznivou správou pre britskú módnu značku známu výrobkami s typickým károvaným vzorom sú výsledky na kľúčovom americkom trhu. Ten zostáva naďalej slabým miestom. V prvom kvartáli súčasného obchodného roka klesli porovnateľné tržby spoločnosti na trhu Amerík o osem percent, pričom v predchádzajúcom kvartáli predstavoval pokles sedem percent.

Ďalšie dôležité správy

KK44 Paríž - Na archívnej snímke z 28. januára 2020 výkonný riaditeľ francúzskeho módneho koncernu LVMH Bernard Arnault prezentuje výsledky počas tlačovej konferencie v Paríži.  Po podaní žaloby na francúzsky módny koncern LVMH americkou klenotníckou firmou Tiffany za zrušenie akvizície plánuje urobiť rovnaký krok spoločnosť LVMH voči Tiffany.  Francúzsky konglomerát v stredu (9. 9. 2020) oznámil, že nemôže dokončiť plánovanú akvizíciu Tiffany v hodnote viac než 16 miliárd USD (13,50 miliardy eu
Neprehliadnite

Neuškodila im pandémia ani inflačná kríza. Výrobcovia luxusného tovaru sú na vzostupe