Britský výrobca luxusného tovaru Burberry oznámil za prvý kvartál súčasného obchodného roka rast porovnateľných tržieb o takmer pätinu. Výrazne k tomu prispelo zotavenie maloobchodného trhu v Číne po tom, ako vláda koncom minulého roka ukončila rozsiahle protipandemické opatrenia. Na druhej strane, v Amerikách sa firme naďalej nedarí.
Tržby Burberry z obchodov otvorených viac než rok vzrástli v prvom štvrťroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, medziročne o 18 percent. Výrazne sa zvýšili tržby v pevninskej Číne, a to o 46 percent. Bez započítania tohto trhu vzrástli porovnateľné tržby Burberry o 11 percent.
Spoločnosti sa darilo aj na európskom trhu, kde jej porovnateľné tržby vzrástli o 17 percent. Veľkou mierou však k tomu prispeli turisti z USA a Blízkeho východu.
Nepriaznivou správou pre britskú módnu značku známu výrobkami s typickým károvaným vzorom sú výsledky na kľúčovom americkom trhu. Ten zostáva naďalej slabým miestom. V prvom kvartáli súčasného obchodného roka klesli porovnateľné tržby spoločnosti na trhu Amerík o osem percent, pričom v predchádzajúcom kvartáli predstavoval pokles sedem percent.