Francúzsky módny konglomerát LVMH zaznamenal v druhom štvrťroku výraznejší rast, než sa očakávalo. Tržby v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka vzrástli o viac ako 13 percent na 21,2 miliardy eur, oznámila spoločnosť v utorok.
Na organickej báze dosiahol najväčší producent luxusného tovaru na svete rast tržieb o 17 percent, čím potvrdil trend z prvého štvrťroka. V uplynulom štvrťroku sa opäť darilo najmä obchodu so šperkami a výrobkami z kože, zatiaľ čo o víno a liehoviny bol menší záujem.
Generálny riaditeľ skupiny Bernard Arnault označil výsledky za uspokojujúce a vyjadril optimizmus, pokiaľ ide o výhľad na druhý polrok. V súčasnom ekonomickom prostredí je však potrebné zostať ostražitý, dodal vo vyhlásení.
Do skupiny LVMH patria značky ako Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Dior.