Tržby talianskej luxusnej značky Salvatore Ferragamo klesli od začiatku tohto roka o takmer desatinu. Pod nepriaznivý vývoj sa podpísal najmä slabší dopyt v Ázii a Severnej Amerike. Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť známa najmä svojou koženou obuvou a kabelkami uviedla, že jej tržby za deväť mesiacov roka dosiahli 844 miliónov eur. Po úprave o kurzové vplyvy to znamená medziročný pokles o 9,2 percenta. Výsledky mierne zaostali za odhadmi trhov, ktoré počítali s poklesom tržieb na 845 miliónov eur.
Výrobcovia luxusného tovaru sa v poslednom období dostali pod tlak najmä pre spomaľovanie rastu čínskej ekonomiky a neistotu v súvislosti s rastúcimi úrokovými sadzbami v Európe a Spojených štátoch. K tomu sa pridala kríza na Blízkom východe, čo ešte zvýšilo obavy zo záveru roka.
Výsledky spoločnosti Salvatore Ferragamo v treťom kvartáli výrazne ovplyvnil predaj v Ázii a Tichomorí a na trhoch Severnej Ameriky. Tržby v Ázii a Tichomorí klesli za tri kvartály medziročne o 11,7 percenta a v Severnej Amerike až o 18,2 percenta. Výsledky mierne vylepšil región Európy a Blízkeho východu, kde sa tržby Salvatore Farragamo zvýšili o tri percentá.