Čínsky telekomunikačný gigant Huawei Technologies v piatok oznámil rast tržieb za prvý polrok aj napriek americkým sankciám, ktoré mu blokujú prístup k procesorovým čipom a ďalším technológiám z USA.
Tržby Huawei za šesť mesiacov do konca júna 2023 vzrástli o 3,1 percenta na 310,9 miliardy jüanov (39,14 miliardy eur). Spoločnosť neposkytla žiadne údaje o zisku, uviedla len, že jej zisková marža dosiahla 15 percent, čo zodpovedá približne 45 miliardám jüanov a predstavuje zvýšenie marže zo 4,3 percenta v prvom štvrťroku.
Tržby divízie infraštruktúry dosiahli podľa Huawei 167,2 miliardy jüanov, spotrebiteľské tržby boli 103,5 miliardy jüanov. Tržby novovzniknutej automobilovej divízie, ktorá dodáva sieťovú a inú technológiu pre elektrické autá, dosiahli miliardu jüanov.
Huawei považujú za bezpečnostné riziko
USA za vlády bývalého prezidenta prezident Donalda Trumpa obmedzili niektorým čínskym spoločnostiam vrátane Huawei prístup k americkým procesorovým čipom a ďalším technológiám. Americkí predstavitelia tvrdia, že predstavujú bezpečnostné riziko a môžu uľahčiť Číne špionáž, čo Huawei popiera.
Huawei je najväčším svetovým výrobcom sieťových zariadení. V roku 2020 predal svoju lacnejšiu značku smartfónov Honor. Stále však predáva mobilné telefóny pod značkou Huawei, zameriava sa však na čínsky trh, zatiaľ čo predaj v zahraničí klesol.
Polovica z 207-tisíc zamestnancov Huawei pracuje vo výskume a vývoji. Spoločnosť tvrdí, že bola schopná vyvinúť náhrady za komponenty v USA a dosiahla prelom vo vývoji vlastných návrhových nástrojov pre procesorové čipy.
Rast tržieb aj v druhom štvrťroku
Huawei Technologies dosiahol rast tržieb aj v druhom štvrťroku, už tretí kvartál po tom, čo mu nové divízie, ako sú cloudové služby a oživenie výroby smartfónov pre domáci trh, pomohli zmierniť následky amerických sankcií.
Tržby spoločnosti za tri mesiace do konca júna vzrástli o 4,8 percenta na 178,8 miliardy jüanov. Čistý zisk sa podľa výpočtov Bloomberg takmer strojnásobil na 26,8 miliardy jüanov.
Huawei a Apple boli jediné dve veľké značky, ktoré zaznamenali nárast predaja smartfónov v Číne v druhom štvrťroku.