Nemecký výrobca spotrebného tovaru Henkel oznámil za 2. kvartál aj celý 1. polrok výrazný organický rast tržieb. Zároveň zlepšil celoročnú prognózu.

Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že tržby za 2. kvartál dosiahli 4,96 miliardy eur, čo na organickej báze predstavuje rast o 15,2 percenta. Tržby tak len mierne zaostali za odhadmi analytikov, ktorí počítali s rastom na 4,98 miliardy eur.

Vysokou mierou sa pod výsledky podpísala divízia lepidiel, ktorá sa na celkových tržbách podieľa takmer polovicou. Rast tržieb v tejto divízii dosiahol na organickej báze 28,5 percenta. Rast tržieb zaznamenala aj divízia Beauty Care, a to o 8,2 percenta.

lieky
Neprehliadnite

Pilulka napriek pandémii investuje. Darilo sa jej aj počas koronakrízy

Za celý 1. polrok dosiahli tržby Henkelu 9,93 miliardy eur. Vzrástli tak o 4,7 percenta, pričom na organickej báze o 11,3 percenta, k čomu prispeli všetky divízie spoločnosti, ako aj regióny, v ktorých pôsobí.

Henkel najnovšie uviedol, že za celý rok 2021 očakáva organický rast tržieb na úrovni 6 percent až 8 percent. Zlepšil tak pôvodnú celoročnú prognózu, v rámci ktorej stanovil odhad rastu tržieb v pásme od 4 percent do 6 percent.