Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal v treťom štvrťroku nárast tržieb, hoci predal menej piva. Dôvodom bolo zvýšenie cien. A potvrdil svoj celoročný výhľad. Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete dosiahla za tri mesiace do konca septembra 2023 nárast tzv. čistých tržieb o 4,5 percenta na 9,6 miliardy eur. Za deväť mesiacov od začiatku roka vykázala tržby 27 miliárd eur.

Objem predaného piva v treťom kvartáli klesol o 4,2 percenta, pričom sa znížil vo všetkých regiónoch okrem Latinskej Ameriky, kde Heineken zaznamenal silný výkon v Brazílii a Mexiku. Analytici očakávali pokles objemu predaja o 4,3 percenta. Výrobca najpredávanejšieho európskeho ležiaka Heineken, ako aj značiek Sol a Tiger, uviedol, že jeho tržby v treťom štvrťroku podporili vyššie ceny a spotrebitelia, ktorí uprednostnili drahšie ležiaky.

Celkovo boli tržby a objemy v uplynulom štvrťroku vo všeobecnosti v súlade s očakávaniami, pričom pokles objemu predaja v Afrike, na Blízkom východe a vo východnej Európe bol horší, ako sa očakávalo. Ale vykompenzovali ho lepšie objemy v Latinskej Amerike a Ázii a Tichomorí. Generálny riaditeľ Dolf van den Brink vo vyhlásení uviedol, že Heineken eviduje zlepšené objemové trendy na polovici svojich trhov a drží si trhový podiel na vyše polovici.

Heineken zopakoval svoju prognózu rastu prevádzkového zisku v roku 2023 medzi nulou a stredným jednociferným percentom, čím upokojil niektorých investorov, ktorí sa obávali, že spoločnosť bude musieť svoju prognózu opäť znížiť.

Ďalšie dôležité správy

pivo alkohol capovane pivo pohar piva, capak
pôvodný súbor:silaci 2.JPG
Neprehliadnite

Slováci vlani vypili najmenej piva od vzniku samostatného Slovenska