Americký výrobca hračiek Hasbro zaznamenal v prvom kvartáli pokles tržieb, ale menší, ako mu predpovedali analytici z Wall Street. Za lepšie výsledky vďačí efektívnemu riadeniu skladových zásob a nákladov aj stabilným príjmom z digitálnych hier, ktoré mu pomohli zmierniť pokles dopytu po hračkách.
Výrobca hračiek v uplynulom roku zápasil so slabnúcim dopytom, keďže spotrebitelia pre vysokú infláciu znížili svoje výdavky na tovary, ktoré nepatria k základným položkám. Hasbro zasiahlo aj prísnejšie plánovanie zásob zo strany veľkých maloobchodných reťazcov, ako sú Walmart a Target.
Snaha o zbavenie sa zásob počas roku 2023 spolu s nákladovou efektívnosťou však pomohli firme Hasbro dosiahnuť solídne výsledky.
Tržby výrobcu hračiek sa v prvých troch mesiacoch znížili o 24,3 percenta na 757,3 milióna dolárov. Analytici z Wall Street však očakávali, že klesnú ešte viac, o 26,2 percenta na 738,6 milióna dolárov.
Spoločnosť zaznamenala v prvom štvrťroku zisk 58,2 milióna dolárov po strate 22,1 milióna dolárov v rovnakom období minulého roka.
Výrobca hračiek potvrdil ciele na fiškálny rok 2024, ktoré si stanovil vo februári. Naďalej očakáva pokles tržieb v segmente spotrebných produktov o sedem až 12 percent.