Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil, že jeho tržby v lokálnych menách v druhom štvrťroku finančného roka 2022/23 stagnovali, keďže nezvyčajne chladné počasie brzdilo dopyt.
Tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí H&M predpovedali medziročný nárast tržieb v lokálnych menách o jedno percento. Reťazec koncom marca naznačil, že chladné počasie na mnohých kľúčových trhoch tlmí dopyt po jarných a letných odevoch.
„Tržby v druhom štvrťroku ovplyvnili nepriaznivé poveternostné podmienky v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka na niekoľkých veľkých trhoch skupiny H&M,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Čisté tržby druhého najväčšieho maloobchodného predajcu módy na svete po španielskom Inditexe, vlastníkovi značky Zara, za tri mesiace do konca mája 2023 vzrástli o šesť percent na 57,6 miliardy švédskych korún (4,98 miliardy eur). Ekonómovia pritom odhadovali, že stúpnu o sedem percent.
H&M uviedol, že predaj v júni, prvom mesiaci tretieho štvrťroka, sa začal dobre.
Skupina v roku 2022 začala s programom úspor po prudkom náraste nákladov, ktorý len čiastočne preniesla na zákazníkov. Rast jej tržieb však zaostáva za tempom rastu Inditexu a tiež on-line predajcov, ako je napríklad rýchlo expandujúci Shein.
Inditex, ktorému sa aj v ťažších časoch darí lepšie ako H&M, minulý týždeň uviedol, že jeho čisté tržby za štvrťrok do konca apríla vzrástli o 13 percent a v máji stúpli o 16 percent.
H&M, ktorého najväčším trhom je Nemecko, by mal 29. júna zverejniť kompletné výsledky vrátane zisku za uplynulý štvrťrok. Na Slovensku pôsobí reťazec od roku 2007.