Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding oznámil, že jeho tržby za štvrý kvartál 2022/2023 vzrástli len o dve percentá. Zaostali tak za odhadmi analytikov.
Presnejšie, tržby Alibaby za tri mesiace do konca marca 2023 dosiahli 208,20 miliardy jüanov (27,56 miliardy eur), kým analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, očakávali tržby 210,3 miliardy jüanov.
Čistý zisk pripadajúci na bežných akcionárov dosiahol v sledovanom období 23,52 miliardy jüanov po strate 16,24 miliardy jüanov pred rokom.
Aj tržby za celý rok stúpli len o dve percentá na 868,69 miliardy jüanov. To bolo najpomalšie tempo ich rastu od vstupu spoločnosti na burzu v roku 2014.
Výdavky čínskych spotrebiteľov mierne ožili po tom, ako vláda koncom minulého roka upustila od prísnej politiky nulovej tolerancie ochorenia covid-19. Avšak stále zostávajú relatívne utlmené v dôsledku kolísavého zotavovania ekonomiky.
Vynútená reštrukturalizácia
Začiatkom tohto roka internetový gigant Alibaba oznámil plány na reštrukturalizáciu a rozdelenie na šesť spoločností. V budúcnosti by sa mali okrem iného osamostatniť online maloobchody, médiá a cloudové služby. Tento krok nasleduje po dvoch rokoch zásahov regulačných úradov proti čínskemu technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020.
Vláda v Pekingu od konca roka 2020 sprísňovala pravidlá v snahe dostať technologický sektor pod kontrolu. Očakáva, že všetky nové divízie, okrem elektronického obchodu orientovaného na Čínu, budú hľadať externé financovanie.