Škoda Auto dosiahla za prvý kvartál tohto roka tržby na úrovni 6,8 mld. eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje zvýšenie o 33,2 percenta. Prevádzkový zisk českej automobilky dosiahol v uvedenom období 542 mil. eur a v porovnaní s prvým štvrťrokom minulého roka vzrástol o 60 percent. Rentabilita tržieb sa zvýšila o 1,4 percentuálneho bodu na 8,0 percenta. Ako ďalej informuje spoločnosť, v uvedenom období dodala zákazníkom 209 600 vozidiel.
„Tento rok sme začali skvelo. Vo svetle zlepšujúceho sa, ale stále náročného trhového prostredia, nás tento výrazný vzostupný trend teší. K tomuto úspechu prispelo dôsledné dodržanie úsporného programu Next Level Efficiency+ spolu s úpravami cien a vhodnou skladbou produktovej ponuky,“ uviedol k výsledkom predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.
Ako doplnil člen predstavenstva za predaj a marketing Martin Jahn, za prvé tri mesiace aktuálneho roku sa automobilke podarilo v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajšieho roka zvýšiť dodávky vozidiel o 12,6 percenta a výrazne tak skrátiť dodacie lehoty. „Vďaka tomu sme si udržali pozíciu na našich tradičných trhoch a dosiahli sme podstatné zlepšenia hlavne v západnej Európe,“ zhodnotil. Najpredávanejším modelom ostáva Octavia, ktorá je nasledovaná SUV Kamiq a Kodiaq.
Škoda Auto v súčasnosti zákazníkom ponúka 12 modelových radov osobných automobilov, Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq. Už 30 rokov je súčasťou koncernu Volkswagen. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, ale výrobné kapacity má aj v Číne, v Rusku, na Slovensku a v Indii. Celosvetovo zamestnáva 45-tisíc ľudí a je aktívna na viac ako stovke trhov.