Čínsky internetový koncern Alibaba Group Holding zaznamenal v 3. štvrťroku svojho finančného roka 2022/23 nárast tržieb o 2 percentá. Prekonal tak odhady analytikov, ktorí očakávali horší výsledok pre blokády spojené s ochorením covid-19 a prepad spotrebiteľského dopytu.

Konkrétne, tržby čínskeho internetového obchodu za tri mesiace do konca decembra 2022 vzrástli na 247,76 miliardy juanov (33,89 miliardy eur) z 242,58 miliardy juanov (33,14 miliardy eur) v predchádzajúcom roku. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, predpovedali Alibabe tržby 245,18 miliardy juanov (33,54 miliardy eur).

Slabší dopyt a problémy s dodávateľským reťazcom

„Dosiahli sme solídny výsledok aj napriek slabšiemu dopytu, problémom s dodávateľským reťazcom a v logistike v dôsledku opatrení týkajúcich sa ochorenia covid-19,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Zhang.

Čistý zisk pripadajúci na bežných akcionárov sa v sledovanom období zvýšil o 69 percent na 46,82 miliardy juanov (6,4 miliardy eur) z 27,69 miliardy juanov (3,79 miliardy eur) rok predtým.

Ekonómovia očakávajú, že maloobchodné výdavky v Číne zostanú v prvej časti roka slabé a až na jar by ich mohli podporiť vládne stimuly a prípadné uvoľnenie spotrebiteľských úspor.

Snaha získať technologický sektor pod kontrolu

Okrem stagnujúcej ekonomiky čelí čínsky technologický priemysel v ostatných rokoch rozsiahlym zásahom regulačných úradov vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020. Vláda v Pekingu od konca roka 2020 sprísňuje pravidlá v snahe dostať technologický sektor pod kontrolu. Zdá sa však, že represie proti technologickému sektoru sa zmierňujú, keďže Peking sa snaží podporiť ekonomický rast, ktorý zasiahli obmedzenia spojené s politikou nulovej tolerancie ochorenia covid-19.

alibaba
Neprehliadnite

Alibaba sa počas minulého roka rozlúčila s 19-tisíc zamestnancami