Trupy Boeingov pravidelne opúšťali vyrobené linky jeho najväčšieho dodávateľa súčiastok Spirit AeroSystems s vážnymi defektmi. Informoval o tom Santiago Paredes, ktorý v dodávateľskej firme dlhé roky pracoval ako kontrolór kvality.
Podľa portálu BBC bývalý zamestnanec často spomaľoval výrobu, pretože sa problém opakovane pokúšal vyriešiť. Na jednom trupe pre Boeing totiž pravidelne našiel od 50 do 200 rôznych defektov. „Zistil som, že chýbajú mnohé upevňovacie prvky. Objavil som veľa ohnutých dielov, pričom niektoré dokonca chýbali,“ zdôraznil Paredes. Spirit sa voči jeho tvrdeniam ohradil.
Pred odchodom z firmy viedol Paredes tím kontrolórov zodpovedných za modely 737 Max. Jeho bývalý kolega Josh Dean, ktorý minulý týždeň zomrel na následky bakteriálnej infekcie, takisto verejne spochybňoval bezpečnosť lietadiel a svedčil proti bývalému zamestnávateľovi na súde. Jeho úmrtie bolo rovnako nečakané ako marcová samovražda Johna Barnetta, ďalšieho z informátorov Boeingu.
Boeing v súčasnosti čelí prísnemu drobnohľadu kontrolných orgánov, keďže jeho reputáciou nedávno otriasla séria škandálov, ktorá odhalila problémy s kontrolou kvality. V januári sa napríklad z lietadla Boeing 737 Max 9 spoločnosti Alaska Airlines tesne po štarte odtrhli jedny z dverí a stroj musel núdzovo pristáť.