D. Trump sa rád chváli tým, ako sa stal veľkým biznismenom, k čomu si teraz pridáva aj vizitku republikánskeho kandidáta na post prezidenta najsilnejšej krajiny sveta. Značka „Trump“ aj vďaka masívnej podpore zo strany ním vlastnených médií je spájaná s mocou, luxusom, veľkoleposťou. Niektoré odhady hovoria o tom, že hodnota jeho publicity je približne dve miliardy dolárov.
Cielený bojkot?
Trumpove populistické výpady obhajujúce rasizmus a xenofóbiu mu okrem hlasov zastrašovaných voličov v niektorých častiach USA prinášajú aj problémy. A tie akosi nevie zahladiť ani masívna pozitívna publicita.
Dôkazom toho sú najnovšie čísla poukazujúce na to, že v Trumpových hoteloch zaznamenali bojkot zo strany návštevníkov. Zrejme tých, ktorí sú jeho rétorikou natoľko zhnusení, že sa radšej ubytujú niekde inde.
Najhorší v New Yorku
Internetový rezervačný server Hipmunk vo svojej správe tvrdí, že rezervácie v miliardárom vlastnených zariadeniach zaznamenali takmer 60-percentný prepad oproti minulému roku. Najhoršie pritom dopadol hotel Trump SoHo New York, ktorý zaznamenal až 74-percentný pokles rezervácií, nasledovaný Trump International Hotel Las Vegas (-71 percent).
Nedarilo sa mu ani v meste Atlantic City, kde už tradične majú Trumpove hotely najvyššie percento rezervácií. The Trump Taj Mahal poklesol o 17 percent.
Trump ovláda Atlantic City Zdroj: SITA / AP
Jediný pozitívny výsledok zaznamenal Trump International Hotel Waikkiki Beach Walk na Havajských ostrovoch, v ktorom rezervácie stúpli medziročne o štyri percentá. To je ale príliš slabá útecha.
Mladí odporcovia
Server Priceconomics uviedol, že klientmi Hipmunku sú skôr mladší a mestskí ľudia, ktorí sú v prieskumoch verejnej mienky najväčšími odporcami D. Trumpa. Práve tam zrejme treba hľadať príčiny týchto drastických poklesov.
Čas ukáže, či si to u týchto ľudí D. Trump „vyžehlí“ tým, že v prezidentskom súboji neuspeje a bude opäť menej na očiach alebo bojkot naberie ešte výraznejší rozmer.