Šéf automobilovej skupiny Stellantis Carlos Tavares nevylučuje rušenie závodov v Európe.

Ak by Číňania na konci svojej ofenzívy dosiahli v Európe trhový podiel desať percent, znamenalo by to 1,5 milióna automobilov, uviedol šéf koncernu v rozhovore pre pondelkové vydanie denníka Les Echos. „To zodpovedá siedmim montážnym závodom. Európski výrobcovia by ich potom museli buď zatvoriť, alebo odovzdať Číňanom,“ priblížil Tavares.

K plánovaným sankčným clám Európskej únie na čínske elektromobily Tavares uviedol, že Čína by takéto prekážky dokázala obísť investovaním do tovární v Európe. „Ak sa tak stane, nemali by sme byť prekvapení, ak sa budú musieť zatvoriť závody, aby sa obmedzili zvýšené nadmerné kapacity,“ povedal.

Skupina Stellantis vznikla v roku 2021 fúziou francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën a nadnárodného výrobcu áut Fiat Chrysler. V septembri materská spoločnosť automobiliek Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Chrysler a Jeep znížila svoje očakávania zisku na tento rok pre problémy na severoamerickom trhu a slabú situáciu v odvetví.

Ďalšie dôležité správy

KK27 Turín - Generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares hovorí počas tlačovej konferencie 31. marca 2022 v Turíne. Ruský závod nadnárodnej automobilky Stellantis, v ktorom sa vyrábajú dodávky, bude musieť čoskoro zastaviť produkciu, pretože mu dochádzajú diely. Vyhlásil to vo štvrtok generálny riaditeľ spoločnosti Carlos Tavares. FOTO TASR/AP
Stellantis CEO Carlos Tavares speaks during a news conference following a meeting with unions, in Turin, Italy, Thursday, March 31, 2022. (Fa
Neprehliadnite

Výroba vozidiel v Taliansku je príliš dráha, vyhlásil šéf Stellantisu Carlos Tavares