Trnavská automobilka Stellantis Slovakia v súvislosti s prípravou nového veľkokapacitného výrobného programu prechádza od 1. októbra v niektorých výrobných prevádzkach na dvojzmenný pracovný režim. Intenzita prác na novom projekte sa zvyšuje a trnavský závod bude potrebovať uvoľniť výrobné kapacity pre aktivity s ním súvisiace. Uviedol to hovorca závodu Michal Nič. Ide podľa neho o dočasné riešenie na obdobie niekoľkých mesiacov, ktoré nebude mať vplyv na zamestnanosť v závode.

„Postupný začiatok výroby nového výrobného programu je naplánovaný na začiatok roku 2024. S cieľom výrazne prispieť k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality budú jeho veľkú časť predstavovať aj plne elektrické motorizácie. Po tejto dočasnej fáze a spustení výroby sa v roku 2024 vrátime k organizácii výroby na tri pracovné zmeny a po zvýšení objemu výroby na štyri pracovné zmeny," informoval.

Zamestnávateľ spolu s odborovými organizáciami dohodol pravidlá pre flexibilitu pracovného času v dvojzmennej prevádzke a zároveň mimoriadne mzdové opatrenia nad rámec platnej kolektívnej zmluvy. „Zahŕňajú mimoriadny bonus vo výške 400 eur pre zamestnancov dvojzmennej prevádzky, skoršie vyplatenie tretej časti podielu na zisku a aplikovanie všeobecného zvýšenia mzdy o 40 eur od 1. januára 2024, teda o tri mesiace skôr, ako je dohodnuté," povedal. Všetky ostatné benefity a zložky odmeňovania ako trinásty plat, podiel na zisku, mesačná individuálna prémia či funkčný príplatok zostávajú zachované.

Cieľom trnavského závodu je stať sa lídrom výroby skupiny Stellantis v doménach výroby, ekonomickej výkonnosti a klientskej kvality v krátkodobom i dlhodobom horizonte. K tomu má prispieť aj nový transformačný manažérsky projekt SmartWay, ktorý stojí na troch pilieroch - produkt, proces a ľudia. Stellantis podľa Niča počíta s trnavským závodom a bude pokračovať v transformačnom procese tradičného výrobcu automobilov na technologickú spoločnosť poskytujúcu udržateľnú mobilitu.

Ďalšie dôležité správy

Výroba automobilov Peugeot v závode Stellantis PSA Trnava.
Neprehliadnite

Zisk trnavského Stellantisu vlani poklesol takmer o polovicu. Za obmedzením výroby stojí kríza