Existuje kompromis medzi zlepšením zdravia populácie a daňovým príjmom. Japonská daňová agentúra, ktorá sa obáva klesajúcich príjmov, sa snaží zvýšiť príjmy tým, že povzbudzuje mladých ľudí, aby pili viac alkoholu.
S cieľom posilniť svoj chorľavý alkoholový priemysel odštartovala japonská národná daňová agentúra súťaž, v ktorej vyzýva ľudí vo veku 20 až 39 rokov, aby predložili nápady, ako povzbudiť ľudí, aby konzumovali viac alkoholu. Projekt pomenoval po národnom nápoji: „Sake Viva!“
V rámci súťaže japonskej daňovej agentúry môžu účastníci navrhovať nové produkty a dizajny zamerané na mladých ľudí, dokonca aj techniky predaja zahŕňajúce umelú inteligenciu alebo metaverzu. Pokiaľ sú príspevky napísané v japončine, môžu pochádzať odkiaľkoľvek. Víťazný príspevok bude komerčne využitý.
Domáce pivovary, ako napríklad Asahi Breweries s 18-miliardovým obratom na domácom trhu čelia ťažkostiam. Generálny riaditeľ Atsushi Katsuki „pokukuje“ po trhu Severnej Ameriky a okrem toho sa chce presadiť aj na rýchlo rastúcich nealkoholických a nízkoalkoholických trhoch v zahraničí.
A. Katsuki v rozhovore pre agentúru Reuters z 18. augusta povedal, že by zvážil kúpu severoamerických značiek alebo spoluprácu so začínajúcimi firmami. Výrobca pív značiek Peroni, Victoria Bitter a Asahi Super Dry zaznamenal v roku 2021 pokles predaja na domácom trhu o 3 percentá, zatiaľ čo jeho zahraničné aktivity vzrástli o 18 percent na základe konštantnej meny.
Nielen spoločnosť Asahi, ale aj iné japonské pivovarnícke firmy už dlho bojujú s problémom, ako zvýšiť predaje zákazníkom z radov starnúcej japonskej populácii. Tento problém ešte zhoršuje aktuálny trend, keď mladí ľudia pijú menej ako ich rodičia. Priemerná spotreba alkoholu na dospelého človeka klesla zo 100 litrov ročne v roku 1995 na 75 litrov v roku 2020.